vineri, 9 septembrie 2016

High! From San Francisco

In anii 90 a rulat la TV un serial politist pe numele lui "Strazile din San Francisco". Nu imi amintesc nimic din el in afara momentelor cand erau urmariri cu masinile si toate sareau si se zdruncinau pe strazile in pante abrupte din oras. Si cum realitatea intotdeauna bate filmul, pot spune cu mana pe inima ca strazile din San Francisco sunt spectaculoase -  trebuie sa ai ambreiaj bun si frane bune. Si de preferat cutie automata la masina.
 

Dincolo de ce vedem in filme, orasul are un acel ceva pe care nu il simti decat cand esti acolo: mirosul de iarba. In mijlocul zilei, in centrul orasului, chiar si in proximitatea politistilor, mirosul de iarba pluteste nestingherit pe strazile din San Francisco. Si inca o chestie haioasa despre strazi este diferenta clara intre localnici si turisti: unii poarta adidasi si ceilalti nu. Dupa 5 minute de mers in sandale eu m-am intors la hotel sa ma echipez cu bocancii din dotare.
Strazile sunt flancate de cladiri cu scari de incendiu, ceea ce m-a dus din nou cu gandul la filmele de actiune si mi-am inchipuit personajele coborand sau escaladand scarile in urmariri captivante.
Tot hoinarind pe strazi am ajuns in Cartierul Chinezesc si am admirat ingeniozitatea cu care si-au personalizat casele.

Curand am ajuns la ocean. Dincolo de atractiile reprezentative - inchisoarea Alcatraz si podul Golden Gate, am vazut un banc de foci, atractia pontonului Pier 39. Si tot pe pontonul Pier 39 am mancat niste creveti deliciosi.


Strazile din San Francisco sunt infricosatoare si fermecatoare in acelasi timp. Mie mi-au provoacat bataturi (de la mers) si ameteala (de la iarba) si m-au condus in cele din urma la ocean si la unul din cele mai romantice puncte de belvedere.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu