duminică, 7 iunie 2009

Spre Vama - turism cultural

Cât se face de obicei de la Bucureşti până în Vamă? De obicei puţin. Toată lumea aleargă pe autostradă spre soare, valuri, relaxare, băutură...

Vreţi să ştiţi cât am facut noi? 8 ore!!! Un poliţist bloca autostrada şi redirecţiona traficul. Dar nu vă gândiţi că am făcut 8 ore pentru că am mers pe drumurile proaste ale patriei. Dimpotriva, drumul a fost bun. Ceea ce ne-a reţinut au fost frumuseţile patriei: trecute şi prezente.

Am tăiat-o spre Călăraşi şi am trecut cu bacul la Ostrov. De reţinut este că am fost printre puţinele maşini care nu s-au dus la bulgari. La Silistra se iţesc nişte blocuri comuniste. La noi: printre râuri de grâu se înfiripă câte un sat, cu câte o Fefeleaga, cărând iarbă cu măgarul. Pe serpentinele din munţii Dobrogei curg turme de oi şi cirezi de vaci. Vezi maşini prea rar. În schimbi vezi pe şosea săteni cu şarete, oameni călare, căruţe trase de măgari. (Doar cei avuţi au cai). E o cu totul altă lume. De descoperit.

Drumul este plin de mănăstiri, ruine, monumente, muzee. Am văzut doar Mănăstirea Dervent, ruinele de la Adamclisi şi monumentul triumfal Tropaeum Traiani.

Fără să fiu o persoană religioasă pot spune că acea mănăstire o oază de pace şi frumuseţe. Ceea ce a făcut mâna omului se îmbină foarte bine cu ce a făcut mâna naturii (sau a lui Dumnezeu).

Ruinele de la Adamclisi sunt impresionante. Adamclisi a fost municipiu pe vremea lui. 10 hectare de oraş....Acum sunt câteva ruine. Multe lucruri au fost descoperite şi acoperite la loc cu pământ.

Undeva pe deal se vede un monument. Este Tropaeum Traiani, un monument refăcut la scară naturală. Ruinele sunt în monument şi nu se vizitează. Bucăţi din el sunt la muzeul din Adamclisi. Ştiaţi că monumentul a fost proiectat de Apolodor din Damasc? Sau că acest monument a fost ridicat în cinstea celor 4000 de soldaţi morţi? Aflai şi eu de la ghid.

De la cultura cultă am trecut la cultura ..agricolă: grâu, livezi de cireşi, stupi. Categoric că ne-am oprit şi pe aici, iar acum am pe masa din sufragerie 2 pâini ;) şi în frigider o bucată de fagure.

Mai multe fotografii aici

2 comentarii:

  1. Intotdeauna am sustinut ca avem cu ce, pacat ca nu avem cu cine, si ca traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost si eu pe acest drum, care este un contraexemplu de infrastructura, iar pe toata distanta nu exista facilitati de tip turistic (locuri de dormit, mancatorii sau beutorii). In rest da, avem o tara frumoasa, populata de jegosi precum mircea badea, care nu contribuie cu nimic la nimic... Doar emit panseuri de tip sofistic, care nu duc la nimic (bun)

    RăspundețiȘtergere