joi, 16 februarie 2023

Hoi An - momentul cand s-a dezlantuit potopul

Putina lume vorbeste despre neajunsurile unei vacante si de cele mai multe ori lucrurile sunt roz, locurile sunt minunate, mancarea e extraordinara si oamenii sunt deosebiti. Si e bine sa fie asa, e bine sa vadem partea plina a paharului si sa ramanem cu o impresie pozitiva despre vacanta in care am investit timp, bani si energie. Dar totusi, nu as baga sub pres aceste aspecte, ca pana la urma si ele ajuta la intelegerea completa a unei experiente.

Orice vacanta are provocarile ei si Vietnamul a pus pe masa destul de multe pana acum. Pe unele le-am depasit cu succes, altele au fost inselatorii pe care le-am luat ca atare si vor fi invatatura de minte, iar cateva pur si simplu nu pot fi controlate si nu exista alta solutie decat sa le iau asa cum vin. 

La Hoi An a lovit potopul si la propriu si la figurat. Desi aveam o gramada de planuri si idei de activitati, voia dumnezeilor sau a zeilor locului a fost alta. A plouat cum nu am vazut demult, desi am aprins betisoare parfumate oricui ar fi fost deasupra si ar fi fost dispus sa primeasca ofrande. Oricum Hoi An are un farmec deosebit si pe ploaie, daca esti dispus sa faci multe opriri si te bucuri de o plimbare de trei ore prin apa, plimbare care in mod normal ar fi durat 45 de minute.

Atat cat am apucat sa vad din Hoi An, pot spune ca este un oras foarte turistic, parca de basm, cu toate lampioanele lui pline de culoare. Si a rezistat eroic istoriei, a scapat practic nebombardat. Iar ploaia intareste culorile si face totul mult mai intim si mai romantic. Desigur, romantismul vine si din faptul ca intri din magazin in magazin si cumperi toate prostioarele din lume. Glumesc, desigur. Dar ploaia are avantajele ei. Altfel nu as fi intrat la masaj si nu as fi descoperit piata.









Si cum o nenorocire nu vine niciodata singura, organismul s-a saturat de atata diversitate culinara si s-a hotarat sa se revolte. Asa ca m-am "bucurat" de ceea ce ei numesc in mod colorat "happy room" - WC-ul.

Pe deasupra am aflat ca am luat teapa cu cartela. Desi am discutat si am platit cartela cu internet nelimitat s-a dovenit ca nu e asa si netul s-a oprit cand imi era lumea mai draga. De tinut minte si de pastrat toate facturile si de intrebat de 1000 de ori si de verificat de 10000 de ori orice. 

Pana acum a fost singura teapa de impact, pentru ca am reusit sa evitam doua, ambele prin agentii de turism. Prima s-a intamplat in Hanoi cand am cumparat bilete la teatru si apoi am fost sunata ca din pacate totul e sold out si daca nu vreau bilete la alta ora. Am spus un NU hotarat si ce sa vezi, am primit bilete la ora stabilita dar cu upgrade la locuri mai bune. Povestea s-a repetat cu croaziera din Halong Bay. Am rezervat o camera si am primit mail cum ca era deja data, ca este o croaziera plina, daca nu vrem altceva, ca nu e vina lor, ca ei sunt "doar" o simpla agentie. Un NU artagos i-a linistit si am primit din nou upgrade si servicii mai bune. Ori acestor oamenii le place negocierea, ori se bazeaza ca turistii sunt cu capul in nori si ar accepta orice doar ca sa nu isi strice vacanta. Ei bine, pe timpul meu si pe banii mei, nu sunt de acord sa primesc mai putin decat am solicitat.

Dar vacanta nu s-a sfarsit, cu siguranta vor mai veni suprize, dar cu mintea deschisa, cu zambetul pe buze si cu energie de negociere (cu sine si cu altii) se vor rezolva toate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu