marți, 17 iulie 2012

Mont Saint-Michel

Pe o stanca neagra
Intr-un vechi castel
.....
Un orologiu suna noaptea jumatate,
La castel in poarta oare cine bate?

Pana acum trebuia sa imi folosesc imaginatia ca sa "vad" acesta poezie. Dar am fost acolo!!! Pe un munte de granit de 78m, pe care se inalta o manastire fortificata si care este inconjurat de maluri (din cauza mareei).

De ce arata acest loc extraordinar? Pentru simplu motiv ca este!
Si ca fie de-a dreptul superb eu va recomand sa vizitati Mont Saint Michel noaptea. (da, ati citit bine, acest patrimoniu Unesco se poate vizita noaptea, si nu vorbesc de Noaptea Muzeelor, ci de orice noapte)
Am ajuns acolo la ora 9 p.m. Am parcat la dracu in praznic fata de castel, ceea ce ne-a ingrijorat, caci pe net peste tot se vedea parcarea de masini chiar in fata castelului (intre timp au desfiintat-o din cauza mareei). Dupa discutii in franco-engleza (ii multumesc pe acesta cale profei mele de franceza din generala) am aflat ca exista o naveta care face legatura inte castel si parcare si vine din 10 in 10 minute pana la ora 1 noaptea.
Iata-ne ajunsi! Am gafait putin si aproape ca ne-am ratacit prin labirintul de scari si de stradute, dar am reusit ajungem la intrarea in manastire. Desi doar 9 euro intrarea, nu prea era lume. Minunat, mi-am zis eu si am scos trepiedul.
Fiecare sala este plina de viata si de culoare. Peretii sunt pur si simplu luminati sau exista proiectii cu personaje sau picturi. In fiecare sala este alta muzica si nu doar la boxe, sunt artisti care canta la harpa, violoncel sau clarinet. Si colac peste pupaza intr-o sala sta un nene si freaca platanul in ritmul harpei pentru a regla culorile unei instalatii multimedia. Esti introdus imediat in atmosfera, esti intr-o alta epoca.
M-am minunat la fiecare pas, avand in vedere ca pana acum am vazut aproape numai cladiri de patrimoniu "moarte", 4 pereti si 2 piese de mobilier.










Timpul a fost prea scurt pentru cate sunt de vazut. Nu stiu cand si daca voi mai reveni, dar eu imi propun asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu