vineri, 16 iulie 2010

Tura de 2 zile in pusta maghiara

Cu ultimele resurse fizice, psihice si financiare am explorat pe o raza de 50 km ce se poate vedea in jurul campingului de la Heviz. Am luat-o pe drumuri de tara (mai bune ca autostrazile noastre), printre vii si granare si am ajuns la marea ungurilor - lacul Balaton. Am oprit la Balatonlelle si am dat banul ca sa intram cica intr-un strand, dar practic faceai baie in lac, iar facilitatile de strand erau asa...cam de mana a doua. Dar era full. Full de familii cu copii de la o schioapa in jos, inclusiv sugari. Pentru ca apa este extrem de mica si extrem de calda. La geamandura apa imi venea mie pana la subtiori. Pe langa asta era plin de mal. Ah, si sa mai zica cineva ca unguroaicele sunt femei frumoase. Am acum argumente sa il contrazic - sunt toate niste diforme, inclusiv adolescentele. Si nici fata nu le salveaza.


Urmatoarea destinatie a fost Talpoca unde am citit noi ca este o pestera si te poti da cu barca si este foarte frumos. Asa este, este o experienta interesanta, daca nu suferi de claustrofobie. Pentru ca peretii pesterii sunt asa de apropiati in unele locuri incat dai cu capul sau latimea este de 1m incat abia intra barca. Dar nimeni nu a scris ca pentru a intra acolo trebuie sa stai practic la 3 cozi: una la bilete, alta la intrarea in pestera si alta ca sa te urci in barca. Deci 1h30min la coada pentru 15 min de plimbat in pestera. Daca ai fi vrut sa savurezi plimbarea sau sa faci poze nu puteai ca veneau barci din urma.

A treia experienta a fost la Sumeg, unde este un castel in varf de deal. Acolo poti merge pe jos daca te tine sau cu taxiul de la baza dealului (special amenajat). La baza dealului nicio informatie despre castel - program de vizitare, tarife etc. Dar am riscat si am inceput sa urcam. Supriza: tariful era destul de mare si nu am intrat din lipsa de finante. Dar apreciam oricum tactica: sa nu pui anunturi la baza dealului, prostii sa urce si daca tot au depus efortul si au ajuns sus, oricum vor scoate banul...

2 comentarii:

  1. Faci un link exchange cu blogul http://sanatatesiviata.blogspot.com ? Daca da lasa-mi un comment pe blog! Titlu Blogului: ,,Sanatate si viata'' Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Peştera aia pare super...păcat că e aşa de 'populată'.

    RăspundețiȘtergere