sâmbătă, 17 septembrie 2016

New Orleans - muzica si arta

Probabil ca 9 din 10 turisti vor spune ca New Orleans este un oras minunat. Probabil ca 9 din 10 localnici ar zice acelasi lucru. Prin urmare nici eu nu as putea sa contrazic statistica - mi-a placut spiritul orasului, mi-a placut Cartierul Francez cu strazile lui cochete, cu artisti ambulanti la fiecare colt de strada, muzica si mirosul de mancare.
 
 
 M-am plimbat pe sub arcadele hotelurilor si restaurantelor iluminate cu gaz, ca pe vremuri, am admirate calestile cu cai, terasele colorate si inverzite si vitrinele haioase.
 

Fatadele modeste ale unor cladiri ascundeau de fapt curti interioare elegante cu vegetatie bogata si piscine.
 Am trecut cu usurinta chiar si peste caldura umeda data de apropierea fluviului Mississippi, lasandu-ma patrunsa de ritmul muzicantilor si admirand artistii expusi in numeroasele galerii de arta. Am mancat mancare cu specific creol si am investit bani in artistii locali.


Strazile cu aspect bening, pastrand ceva din eleganta si rafinamentul frantuzesc, noaptea s-au transformat in haos, iar turistii curiosi, ce explorau cu calm stradutele sunt inlocuiti de hoarde de aceiasi turisti, dar de data asta petrecareti si beti. Un Iisus privea cu intelegere totul. Lumini stridente, strigate si chiote, margele multicolore de Mardi Gras au transformat New Orleasul din ceea ce aducea cu Bruge-ul in ceva foarte asemanator cu Amsterdamul. M-am simtit ca acasa. :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu